Sprzedaż polskich mebli w USA poszybowała w górę

17

grudnia 2021 r.

Sprzedaż polskich mebli w USA poszybowała w górę. To efekt współpracy Polskiej Fundacji Narodowej z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli. Wzrost sprzedaży w tym roku wyniósł 26 procent. Dane opublikowano w raporcie „Prognoza eksportu 2021”, który został przygotowany przez B+R Studio Tomasz Wiktorski.

Polska Fundacja Narodowa we współpracy z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli, od kilku lat wspiera promocję polskich mebli i designu polskich projektantów na amerykańskim rynku. Polscy producenci mebli, w ramach projektu European Smart Design from Poland, wzięli udział w trzech edycjach prestiżowych targów meblarskich w High Point w Karolinie Północnej w Stanach Zjednoczonych (październik 2020 oraz wiosna i jesień 2021). Targi High Point mogące poszczycić się ponad 100-letnią tradycją handlu meblami w Stanach Zjednoczonych, koncentrują corocznie profesjonalistów, designerów, architektów wnętrz i handlowców ze wschodniego wybrzeża USA oraz największych firm meblarskich z całego świata.

Udział w targach to ogromny potencjał biznesowy, wydarzenie to jest obowiązkową pozycją w kalendarzu osób decydujących o wprowadzaniu mebli do sprzedaży w amerykańskich sieciach handlowych. Obecność 7 najważniejszych polskich firm meblarskich w High Point, pozwala na systematyczne budowanie dobrych i długotrwałych relacji z partnerami biznesowymi oraz wzmacnia pozytywny wizerunek polskiego przemysłu meblarskiego i polskich projektantów.

Stoisko o powierzchni ponad 300m2, przygotowane przy wsparciu Polskiej Fundacji Narodowej, prezentuje ofertę polskich firm meblarskich oraz polskie wzornictwo.

Według raportu „Prognoza eksportu 2021” przygotowanego przez B+R Studio Tomasz Wiktorski, wzrost dynamiki sprzedaży polskich mebli na rynku amerykańskim o 26% w r/r jest konsekwencją systematycznych działań promocyjnych realizowanych przez OIGPM wraz PFN.

Polska Fundacja Narodowa, włączając się w projekt promujący polską myśl meblarską, upowszechnia wizerunek Polski jako kraju z rozwijającą się gospodarką, atrakcyjnym dziedzictwem kulturowo-historycznym, ogółem jako destynacji przyciągającej uwagę inwestorów, którzy w kryzysie usilnie poszukują bezpiecznych rynków i wiarygodnych kontrahentów. Co istotne, naszym celem nie jest promowanie po prostu produktów, ale przede wszystkim tradycji polskiego wzornictwa. Realizacja projektu zapowiada efekty na kilku obszarach w wymiarze wieloletnim – mówi dr Marcin Zarzecki, prezes Zarządu Polskiej Fundacji Narodowej.

W polskiej branży meblarskiej pracuje obecnie około 200 tysięcy osób w ponad 28 tysiącach firm. Wiele krajowych firm działa od lat 80. XIX wieku, a dzisiejsza pozycja Polski na świecie to w dużym stopniu zasługa projektantów i architektów nagradzanych w krajowych i międzynarodowych konkursach wzorniczych. Sukces branży meblarskiej to także pracowitość, gościnność i solidarność Polaków w odniesieniu do partnerów z całego świata, którzy od ponad 130 lat nabywają meble z Polski, lokują tu produkcję, nawiązują partnerskie relacje.

Potencjał biznesowy targów w High Point to unikatowa możliwość wzmocnienia rozpoznawalności polskiej marki, bezpośrednie dotarcie do decydentów gospodarczych i politycznych, analityków biznesowych, inwestorów, architektów, segmentów konsumentów itd. Mamy nadzieję, że w dłuższej perspektywie czasowej polski sektor meblarski osiągnie wymierne efekty – dodaje Michał Góras, wiceprezes Polskiej Fundacji Narodowej.

Stany Zjednoczone są światowym liderem w imporcie mebli. Wsparcie projektu stanowi promowanie Polski w wymiarze gospodarczym, historycznym, kulturalnym oraz przyrodniczym, realizacja projektu zapowiada efekty na kilku obszarach w wymiarze wieloletnim.