Z okazji 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej, Polska Fundacja Narodowa przeprowadziła szereg inicjatyw o krajowym i globalnym zasięgu.
W ramach międzynarodowej akcji edukacyjnej, w dniach 14- 17 sierpnia 2020 roku, został opublikowany artykuł Pana prof. Andrzeja Nowaka dotyczący znaczenia i przebiegu Bitwy Warszawskiej oraz wojny polsko-bolszewickiej na stronie internetowej „Financial Times”. Serwis odwiedza codziennie prawie pół miliona użytkowników z całego świata.
Międzynarodowy wymiar miało również dokumentowanie śladów oręża polskiego z czasów wojny polsko-bolszewickiej na terenach obecnej Ukrainy oraz wsparcie Armenian Foundation z okazji obchodów rocznicy Bitwy pod Zadwórzem.
Kolejnym elementem kampanii Polskiej Fundacji Narodowej była publikacja dodatku historycznego w amerykańskim wydaniu Super Expressu, która przedstawiała dowódców i przebieg Bitwy Warszawskiej.
Istotną inicjatywą był także projekt cyklu 50 audycji, przeprowadzony wspólnie z Radiem Warszawa, „Bitwa Warszawska- Stulecie Wiktorii”. Podczas programów zaproszeni goście, eksperci przybliżali słuchaczom fakty związane z przebiegiem dramatycznych wydarzeń sierpnia 1920 oraz nakreślali szersze tło polityczne i historyczne w jakim toczyła się wojna polsko- bolszewicka.
Konkurs „Moje Archiwum” zorganizowany z Polskim Radiem był równie ważnym elementem kampanii Polskiej Fundacji Narodowej, gdyż w jego ramach uczestnicy dzielili się swoimi prywatnymi zbiorami, elementami rodzinnych archiwów, związanych z wojną polsko-bolszewicką i Bitwą Warszawską. Akcja miała za zadanie uświadomić, że każdy z nas jest twórcą historii.
Ponadto od 15 do 30 sierpnia, na Bulwarach generała Pattona w Warszawie, można było oglądać wystawę plenerową prof. Lecha Królikowskiego oraz Polskiej Fundacji Narodowej. 18 dwujęzycznych tablic przedstawiało historię bohaterów „Cudu nad Wisłą”, strategię działań oraz znaczenie Bitwy Warszawskiej. Ekspozycja zawierała materiały ikonograficzne i audiowizualne.
„Zobaczymy przede wszystkim polskich żołnierzy oraz postaci głównych bohaterów Bitwy Warszawskiej, zobaczymy mapy strategiczne, które pokazują nam jaka była logika tejże bitwy oraz dlaczego należy traktować ją jako "Cud nad Wisłą". Powiedział Prezes Polskiej Fundacji Narodowej dr Marcin Zarzecki.
Kolejnym elementem kampanii z okazji 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej było szkolenie dla przewodników grup turystycznych oprowadzających po terytorium, gdzie odbywały się najważniejsze potyczki wojny polsko- bolszewickiej.
Polska Fundacja Narodowa wsparła także stworzenie okolicznościowych plakatów autorstwa Pana Wojciecha Korkucia, pokazujących udział amerykańskich ochotników w Bitwie Warszawskiej.
Ostatnim elementem kampanii Polskiej Fundacji Narodowej było wyprodukowanie i wyemitowanie anglojęzycznego spotu upamiętniającego bohaterów „Cudu nad Wisłą”.